Köpvillkor

När du lägger en beställning på www.greengosmart.se  så godkänner du också våra köpvillkor. Läs igenom köpvillkoren innan du bekräftar ditt köp.

Betalning

Payson kortbetalning

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se

Payson Faktura

Vi erbjuder betalsättet ”PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB. Betalningsvillkor är 14 dagar.

För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet. Läs mer om Payson här: www.payson.se 

Priser

Priserna anges i svenska kronor inklusive moms. Moms tillkommer som separat rad vid köp/beställning då både moms och eventuell fraktkostnad visas.

Leverans

Leverans på dina beställda varor sker normalt inom 3-5 arbetsdagar från beställningen om varan finns i lager. I vissa fall kan leveranstiden vara längre beroende på försening från leverantören. Om leveransen blir försenad meddelar vi detta till dig, förutsatt att du har angivit en korrekt e-postadress.

Frakt

Vi skickar våra paket med DHL och PostNord. Är det mindre paket kommer den till din brevlåda, större paket hämtar du hos ditt postombud. Oavsett hur mycket du beställer är portot alltid 59 kr.

Om en beställd vara är restnoterad, meddelar vi dig beräknad leveranstid. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika varor kommer vi att dela upp din leverans.
Om du inte hämtar ut ditt paket hos Posten inom angiven liggtid och den skickas tillbaka, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för vår fraktavgift samt Postens returfrakt till oss. Detta gäller även om paketet skickades till dig ”fraktfritt”.

Ångerrätt, öppet köp och retur

Enligt Distansköplagen har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar när du handlar på nätet. Hos oss har du dock hela 30 dagars öppet köp  så att du kan prova, klämma och känna dina varor i lugn och ro.

För att få lämna tillbaka varan måste den vara i nyskick, komplett och i oskadad originalförpackning. Du betalar själv returportot.
Ladda ner en returblankett, fyll i och skicka tillsammans med varan du vill returnera. Returer utan ifylld returblankett kommer inte att behandlas. Vi återbetalar pengarna till ditt kort/konto efter vi har behandlat och godkänt returen.

Reklamation

Green Go Smart tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket är 3 år efter det att du har tagit emot varan. Skulle det vara något fel på din vara gör du en reklamation så snart som möjligt efter att felet har upptäckts. Kontakta oss på kundservise@greengosmart.se, beskriv felet eller skadan så utförligt som möjligt och bifoga bilder på skadan. Detta för att vi ska kunna bedöma ditt fall så bra som möjligt.  Vi tar sedan kontakt med dig så fort vi kan för eventuell ersättning eller retur. Green Go Smart står för returfrakten vid reklamation.

Green Go Smart förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentlagstiftning.

Transportskada

Vi tar ansvar för varor som skadas eller kommer bort under leveransen. Om varan kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad ber vi dig anmäla detta till Posten samt till vår Kundtjänst kundservice@greengosmart.se

Personuppgifter

Vi behandlar namn- och adressuppgifter samt andra personuppgifter du lämnar vid registrering av Konto och vid beställning. Syftet med detta är att kunna fullgöra avtalet med dig samt för information, marknadsföring och personliga erbjudanden till dig via exempelvis e-post, SMS och brev.
Personuppgifter behandlas också för planering, genomförande och uppföljning av våra kontakter med dig samt för statistikändamål.
Personuppgifter kan komma att lämnas ut till tredje man för behandling för vår räkning.

Personuppgiftsbehandling sker i enlighet med personuppgiftslagen.
Du har rätt att en gång per kalenderår skriftligen ansöka om information avseende de personuppgifter som behandlas. Du har även rätt att begära rättelse av personuppgifterna.

Du lämnar genom att acceptera Avtalsvillkoren ditt samtycke till ovanstående personuppgiftsbehandling.

Övrigt

Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformation eller i övrigt på www.greengosmart.se.
Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.

Våra kontaktuppgifter:

Green Go Smart
Org.nr: SE690130094401
e-mail: kundservice@greengosmart.se
Tel. 08-12 00 55 60
Adress:
Fallskärmsvägen 18
175 69 Järfälla
webbadress: www.greengosmart.se